contract-intelligo

Avtal - era viktigaste tillgångar

Avtalshantering ger er möjlighet att övervaka och kontrollera centrala delar av er verksamhet – intäkter och utgifter. Med en effektiv avtalshantering kan ni alltså maximera era intäkter och minimera risker i relationer med kunder och leverantörer.

Det genomsnittliga antalet avtal i en organisation är någonstans mellan 20.000 och 40.000 enligt PwC. Utan avtalshantering är risken stor att avtal förlängs utan omförhandling, eller att avtalsförlängningar görs mot verksamhetens vilja på grund av bristande kontroll på olika avtals löptider.

Full kontroll över era avtal

Contentworker avtalshantering är ett kraftfullt, smart och lättanvänt avtalsarkiv som alla i organisationen kan använda. Ni hittar lätt avtalen genom att navigera i enkla hierarkiska vyer eller genom att söka efter dem.

Avtalen hanteras proaktivt av systemet och påminnelser kan definieras för att hålla reda på förnyelse-, omförhandlings- och utgångsdatum.

Missa aldrig ett avtalsdatum

Contentworker avtalshantering hanterar bevakningsdatum på avtal, och sänder ut påminnelser när avtalen närmar sig slutdatum eller förlängningsdatum.

ProduktbladTill webinar

Intuitivt och användarvänligt

Contentworker ger er en kraftfull och lättanvänd avtalshanteringslösning i SharePoint. Användare kommer igång på bara ett par minuter och kan då enkelt hitta, granska och agera på viktiga avtal i tid, utan en massa tidskrävande utbildning.

Kontakta oss för mer information, eller delta på ett av våra webinar för att lära dig mer om Contentworker Avtalshantering.

Boka demo


Nyckelfunktioner

Avancerad sök

Contentworker Avtalshantering använder Microsoft SharePoints egen sökmotor, som kombinerat med lättanvända sökformulär gör att ni lätt hittar bland era avtal.

Påminnelser och rapporter

Avtal kan ha flera datum kopplade till händelser. Påminnelser skickas ut till de roller som är knutna till avtalet, med regler för eskalering om avtalet inte hanteras i tid. Detta ger full kontroll genom hela avtalets livscykel.

Inbox för nya avtal

Systemet har en inkorg för nya avtal. Man kan skanna eller maila in avtalen till inkorgen, där administratören kategoriserar avtalen och sätter behörighet, vilket styr vilka avtal användarna har rätt att se.

Behörighetshantering

Behörighetsmallar gör det enkelt att definiera och styra över vem som får se och hantera olika avtal. Med dessa anger ni centralt vilka roller och avdelningar som skall ha tillgång till olika avtal.

Automatisk OCR-tolkning

Avtal sparas oftast som Pdf- eller Tiff-filer. För att säkerställa full fritextsökning genom de inskannade avtalen, finns möljligheten att addera en serverbaserad OCR-funktion. Detta spar tid i inskanningsprocessen och säkerställer att även inskannade avtal som kommer från extern part går att fritextsöka igenom.

Bifoga dokument och länkar

Bifoga bilagor, uppsägningar, korrespondens osv. till existerande avtal. Det går även lätt att skapa relationer och länkar mellan olika avtal i systemet.